niedziela, 2 września 2012

Zupa brokułowa z ryżem

Miałam do wyboru, ugotować zupę ogórkową albo brokułową. Wygrała brokułowa, a ogórkowa będzie następnym razem.

Czasami zupę brokułową serwuję z grzankami, albo zapiekanym chlebem. Fajnie smakuje również z ryżem. Dlatego tak też tym razem postanowiłam ją podać. Dodatkowo dodałam jajko, przez co smak zupy stał się bardziej wyrazisty. Polecam spróbować.

Zupa brokułowa z ryżem

Broccoli and rise soup


Składniki:(porcja dla 6 osób)

  • 1 duży brokuł
  • 1 duży albo 2 małe ziemniaki
  • 1 duża marchew
  • 1 średnia biała cebula
  • 1 łyżeczka masła
  • sól i pieprz do smaku
  • pęczek natki pietruszki
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • dodatkowo: szklanka ugotowanego ryżu, 4 jajka
Przygotowanie:
  1. Cebulę podsmażyć na maśle (około 5 minut na małym ogniu). Gdy lekko rumiana dodać 1 litr wody. 
  2. Ziemniaka i marchew pokroić w kostkę. Wrzucić do wody z cebulą i gotować 15 minut. 
  3. Po 15 minutach dodać brokuła podzielonego na różyczki.
  4. Gotować do ugotowania się warzyw przez około kolejne 15 minut. 
  5. Pod koniec gotowania posolić i popieprzyć do smaku oraz dodać natkę pietruszki.
  6. Zdjąć z ognia i zmiksować. 
  7. Osobno ugotować 1 szklankę ryżu. 
  8. Gdy zupa już jest zmiksowana dodać ugotowany ryż i śmietanę. 
  9. Włożyć na ogień do zagotowania.
  10. Zupę podawać z jajkiem, keksem kwaśnej śmietany i świeżo zmielonym pieprzem.
  11. Smacznego.

5 komentarzy:

  1. brokułowej, zupy shreka jeszcze nie kosztowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszna, rozgrzewająca zupa! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie, uwielbiam brokułową. :) Tyle, że do tej pory nie podawałam jej z ryżem. Czas spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zawsze do brokułowej dodaję pestki dyni. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze :-)