sobota, 18 maja 2013

Kruche ciasto z rabarbarem

Po dość długiej przerwie wracam do gotowania a tym samym do dodawania nowych przepisów na bloga. W ostatnim czasie zaniedbałam się w kuchni. Brak czasu jest jednym z powodów, drugim jest nieszczęsny aparat ortodontyczny, który co by tu nie mówić uniemożliwia mi jedzenie tego na co mam ochotę a zmusza do jedzenia wszystkiego co da się łatwo zgryźć. Jestem nawet na etapie obmyślania przepisów, które nadadzą się idealnie dla mnie w obecnej sytuacji. Wszelkiego rodzaju dania na bazie makaronu wydają się być strzałem w dziesiątkę.

Zanim to jednak nastąpi mam dla Was przepis na coś słodkiego. Dzisiejszy przepis jest idealny na upalne dni. Lubię to ciasto, gdyż nie jest przesadnie słodkie i rewelacyjnie orzeźwia. Głównym jego składnikiem jest rabarbar, który jak wiadomo sam w sobie jest dość kwaśny. W połączeniu z galaretką tworzy naprawdę fajną kompozycję smakową.


Kruche ciasto z rabarbarem

Rhubarb pie

Składniki:
  1. 1 i 1/2 szklanki mąki, 1/2 szklanki cukru pudru, 7 dkg margaryny, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 jajko, 3 łyżki kwaśnej śmietany, 2 galaretki truskawkowe, 1 kg rabarbaru. 
Przygotowanie:
  • Zaczynamy od przygotowania kruchego ciasta. Wszystkie składniki zagnieść (mąka, cukier, proszek, jajko, margaryna, śmietana). Gdyby ciasto było nadal klejące, podsypać je mąką. Zagniecione ciasto rozwałkować, po czym wyłożyć na brytfankę. Wykładamy dół a także boki ciasta.
  • Rabarbar umyć, zdjąć warstwę zewnętrzną i pokroić w około 4 centymetrowe kawałki. Rabarbar układamy na kruchym cieście starając się stworzyć kształt "choinki". Ciasto wkładamy do piekarnika o temperaturze 160 stopni na 1 godzinę.
  • Upieczone ciasto studzimy a wystudzone zalewamy galaretkę. Ja użyłam truskawkowej ale możemy użyć jakiejkolwiek. Gdy rozpuszczam galaretkę zawsze dodaję mniej wody, aniżeli jest to zalecane na jej opakowaniu, jest ona wtedy twardsza. Smacznego!










2 komentarze:

  1. Smakowite ciasto . Zapraszam do zabawy Loebster Blog link do moich pytań http://eligotowanie.blogspot.com/2013/06/witam-zostaam-wyrozniona-do-liebster.html
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie ciasta. Wygląda świetnie. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze :-)