piątek, 7 września 2012

Zupa grzybowa z kurkami

Sezon na grzyby nadal trwa. Trzeba to więc wykorzystać i gotować zupy, risotta, kleić pierogi. Ja jeszcze nie kupiłam żadnych maślaków ani borowików, jak na razie nabyłam kurki.Wykorzystałam je oczywiście do zupy. Zupa grzybowa jest smaczna i aromatyczna, a domowa jak wiadomo smakuje najlepiej.

Zupa grzybowa z kurkami

Mushroom soup



Składniki:

  • 200 gr pieczarek
  • 200 gr kurek
  • 1 biała cebula
  • 1 duży ziemniak
  • pęczek koperku
  • 1 łyżeczka masła
  • 5 łyżek śmietany kremówki
  • sól
  • pieprz
  • 0,75 litra bulionu warzywnego
Przygotowanie:
  1. Cebulę pokroić w drobną kostkę a następnie podsmażyć na maśle, na małym ogniu przez 4 minuty. 
  2. Do podsmażonej cebuli dodać pokrojone pieczarki i całe kurki. Smażyć przez 5 minut.
  3. Grzyby zalać bulionem warzywnym, wkroić ziemniaka i gotować przez 20 minut. Przed końcem gotowania dodać drobno skrojony koperek i śmietanę. Posolić i popieprzyć do smaku.
  4. Na końcu wszystko zblendować. Podawać Samą albo z dodatkiem grzanek. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam grzybki, więc ta zupa przypadłaby mi z pewnością do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyśmienity przepis, bo kurki i pieczarki to jedyne grzyby, które lubię. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze :-)