niedziela, 30 września 2012

Kurczak w płatkach

Mięsem, które najczęściej używam do gotowania jest bez wątpienia kurczak. Smakuje mi on najbardziej ze wszystkich mięs a do tego nie ważne czy go pieczemy, smażymy czy grillujemy zawsze jest to szyki proces. Przepis, który Wam poniżej pokażę znam od dawna i robiłam go chyba ze sto razy. Podany w tej wersji smakuje dobrze z dipem czosnkowym ale ja pokażę wersję z dipem z awokado. 

Kurczak w płatkach 

Chicken covered in cornflakes

Składniki:(porcja dla 6 osób)
  • 3 duże piersi z kurczaka
  • 1 łyżka drobno pokrojonej papryczki chilli
  • 2 szklanki płatków kukurydzianych
  • 1/2 szklanki mąki
  • sól
  • pieprz
  • 3 duże jajka
  • olej roślinny do smażenia
  • 1 awokado
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 łyżka ketchupu
  • 1/4 łyżeczki soku z cytryny
Przygotowanie:
  1. Każdą pierś z kurczaka pokroić w poprzek na 2-u centymetrowe  paki. Na każdy pasek położyć kawałek foli spożywczej i lekko rozbić tłuczkiem.Gdy rozbite posolić solą, popieprzyć i lekko natrzeć papryczką chilli.
  2. Przyprawione piersi obtoczyć w mące. 
  3. Na talerzyku rozbić jajka i obtoczyć w nich każdą pierś.
  4. Do miseczki wsypać płatki, rozkruszyć. Obtoczone jajkiem piersi bardzo dokładnie obtoczyć rozkruszonymi płatkami.
  5. Na patelni rozgrzać olej. Włożyć kurczaka i smażyć przez 7 minut, na średnim ogniu, równomiernie z każdej strony.
  6. W miseczce widelcem rozgnieść awokado. Dodać 1/4 łyżeczki soku z cytryny, majonez i ketchup. Wymieszać.
  7. Kurczaka po usmażeniu wykładać na ręcznik papierowy, aby odsączyć zbędny tłuszcz. Podawać z dipem z awokado. Smacznego!
 

2 komentarze:

  1. ulubiony kotlet mojej siostry. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna chrupiąca panierka, ja zgapiłam od Pascala(kuchnia lidla) pomysł na panierkę owsianą, jest super, można ją wykorzystać do różnych dań:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze :-)